Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[G1] Edycja Rozszerzona 2.0 FULL PL (zapowiedź)
#1

[Obrazek: j98Iau8.png]

przedstawiają

[Obrazek: Y4l6T7x.png]
[Obrazek: 0K7rTcc.png]



Opis modyfikacji:

Jest to obszerny dodatek uzupełniający do gry Gothic. Projekt skupia się przede wszystkim na tym, czego nie dokończyli twórcy gry, oraz na wprowadzeniu nowych elementów. Gracz ma teraz możliwość większej interakcji ze światem — może warzyć mikstury, kopać rudę czy pracować dla mieszkańców Kolonii. Ponadto rozbudowane zostały wątki fabularne z podstawowej wersji gry. Jako Bezimienny będziemy mieli możliwość stawić opór tyranom takim jak Gomez czy Ryżowy Książę. Znudzeni klasycznym podziałem na trzy gildie poczują nieco świeżości w Obozie Bandytów. Bandyci to grupa osób, która postanowiła zignorować plany magów, polecenia Magnatów i odrzuciła wiarę w Śniącego. Ci ludzie to wyrzutki z różnych obozów, dla których liczy się przetrwanie, a nie ideały…


Cechy:

* Nowa gildia: Bandyci
* Możliwość szybkiej podróży
* Nowe obozy myśliwych i łowców orków
* Ponad 100 nowych zadań
* Rozbudowana alchemia
* Nowe bronie
* Nowe postacie i dialogi
* Możliwość zamawiania broni u kowali
* Kryształy dodające bonusy
* Nowa jakość grafiki
* Usprawniony system powiadomień
* Poprawa wielu bugów i niedoróbek
* Palenie różnych rodzajów tytoniu w fajce wodnej
* Duża ilość nowych animacji
* Rosnące ceny atrybutów
* Walka broniami białymi podzielona na 10 poziomów
* Wydobywanie rudy i złota
* Gotowanie przy użyciu przepisów
* Nowe umiejętności łowieckie (pozyskiwanie sadła kretoszczura, mięsa gadów i inne)
* Możliwość modlitwy do bogów i proszenia ich o łaski
* Możliwość zostania Kretem lub Kopaczem
* Wiele wydarzeń fabularnych: spotkanie czterech przyjaciół, bunt zbieraczy, zatargi o Opuszczoną Kopalnię
* Zadania różnego typu: poszukiwanie przedmiotów, kombinowanie z dialogami, naprawianie palisady i inne
— i wiele więcej —


Screeny:



[Obrazek: gehLLIl.jpg]
[Obrazek: bKCPH6f.jpg]
[Obrazek: EdUQayl.jpg]
[Obrazek: Od5DskZ.jpg]
[Obrazek: eacRSkl.jpg]
[Obrazek: IBdVJKc.jpg]
[Obrazek: 59HTeaj.jpg]
[Obrazek: LqiFLqg.jpg]
[Obrazek: b1iMDt2.jpg]
[Obrazek: 3yCyJk7.jpg]
[Obrazek: 4LPp8wL.jpg]
[Obrazek: fwI2Hsm.jpg]


To może na początek tradycyjnie trochę smutów ode mnie. Dlaczego w ogóle zdecydowaliśmy się wziąć pod skrzydła Edycję Rozszerzoną?
Bolało mnie strasznie w trakcie prac nad Światem Skazańców, że efekt będzie niewspółmierny do włożonej pracy. Po pierwsze dopasowanie głosów, o czym wspomnę poniżej, a po drugie coś, na punkcie czego mam fioła, czyli SVM. Do każdej części trzeba zrobić to inaczej. 85%+ naszych projektów to mody do G2NK, więc tam nie mam problemu, bo wiem, że to się opłaci, a do G1 ile tego było? Tylko Świat Skazańców praktycznie. No i można pod to podciągnąć jeszcze Cienie Przeszłości. A narobić się trzeba tyle samo. Chciałem mieć jeszcze jakiś duży projekt do G1 na koncie, żeby to wykorzystać, a przy okazji wesprzeć także polski produkt, bo wiem, że z tym jest problem. I tak sobie myślę… Mroczne Tajemnice? Czas Zapłaty? Aż w końcu padło na to. I robimy to nie jakoś „przy okazji”, tylko naprawdę biorąc do tego najlepszych.



W sumie ostatnio sobie uświadomiłem, że przecież ja bym tych ludzi wziął nawet, jakbym robił oficjalną lokalizację. Dlatego na dniach podzielimy się jeszcze jedną ciekawą informacją. Myślę, że to będzie prawdziwa siła naszych projektów — że połączymy osoby znane z tymi mniej znanymi, ale za to utalentowanymi i posiadającymi ciekawe możliwości. Jest tyle fajnych głosów, a nikt nie chce dać im szansy, przez co w polskich grach ciągle przewalają się te same osoby.

Co do projektu — mamy już zrobioną połowę, tę trudniejszą, można by rzec. Zwróćcie uwagę, że specjalnie prezentujemy te postacie, które już w podstawce były, więc skoro one przypadły wam do gustu, to dalej powinno być już z górki. Wiecie, jak jest. Mimo że tak ważne persony jak Lester, Gorn czy Milten miały w każdej części innego aktora, to jednak każdy ma gdzieś z tyłu głowy, jak dana postać powinna brzmieć. Przy Świecie Skazańców przetarłem szlaki, niejednokrotnie nagrywając jakąś postać po kilka razy, byle tylko jak najbardziej upodobnić się do oryginału, stąd tutaj wiedziałem już, kto się najlepiej nada.

No właśnie, niektórzy pewnie zachodzą w głowę, co z tym Światem Skazańców? Ano jest właściwie gotowy i czeka już tylko na ostatnie szlify. Już niedługo oficjalna zapowiedź u Wagona, a po niej upragnione testy. Tak naprawdę podjęcie prac nad Edycją Rozszerzoną pomogło nam rozwiązać te najbardziej problematyczne kwestie, jakie zawsze dotyczą addonów.

Takie postacie jak Caine, Siekacz czy Ian zostały nagrane W CAŁOŚCI od nowa, aby zwiększyć imersję. Chcieliśmy ustrzec się sytuacji, w których postać mówi jednym, a potem drugim głosem (przypomnijcie sobie chociażby Thorbena z Nocy Kruka :/). Oczywiście nie każda, zdajemy się po prostu na logikę. Jeśli Cor Angarowi dodano jedną kwestię — i to nawet w środku starego dialogu — to nie ma sensu nagrywać całości od nowa. Chyba rozumiecie.

Aha, żeby nie było niejasności — kwestie Beziego są oczywiście wzięte z podstawki, ale przewodnim Bezimiennym zostaje po raz kolejny Krzysztof Siwiński, którego znacie już chociażby z modyfikacji M#A#D.
Jak widzicie, zależy to po prostu od konstrukcji dialogu. Od razu widzę, czy coś się będzie dało zrobić, czy nie. Po Świecie Skazańców i innych tego typu modach mam już w tym wprawę. :3
Wbrew pozorom idzie to naprawdę bardzo sprawnie, a poza tym ma to dwie istotne zalety — po pierwsze macie okazję posłuchać starego Bezimiennego w nowych dialogach, a po drugie możemy solidnie odciążyć w ten sposób Krzyśka, który zgodził się wziąć na siebie tę rolę w aż trzech dużych produkcjach (Returning, Edycja Rozszerzona i… coś jeszcze ;)).

Chciałem jeszcze wspomnieć o jednej rzeczy. Ogólnie to skorektowaliśmy całego moda, na ile się da, usuwając na przykład niepotrzebne wulgaryzmy itd., ale cały czas jesteśmy otwarci na zmiany, dlatego jeśli grałeś wcześniej w Edycję Rozszerzoną, czułeś, że coś zgrzyta, czegoś brakuje albo uważasz, że jakieś zadanie można by było zrobić lepiej, to tutaj Outlander stworzył dokument publiczny, w którym można się takimi rzeczami podzielić: https://docs.google.com/document/d/1f7Hs...TaYLw/edit
Możesz zasugerować swoje zmiany i realnie wpłynąć na końcowy efekt.

[Obrazek: zFtRxXG.png][Obrazek: cwPQuLN.png][Obrazek: pbqk32C.png]
Odpowiedz
#2

Czym są dwie nazwy w tym wypadku? Według mnie najlepiej byłoby pozostać przy pierwotnej, bo jest najbardziej charakterystyczna, najbardziej rozpoznawalna i tak dalej. Zmienianie nazw powoduje dezorientację w przypadku "mniej ogarniających graczy".
Odpowiedz
#3

Zgadzam się, osoby które są "mądre inaczej" nie skojarzą o co tak dokładnie chodzi. Mimo to wolałbym polski dubbing do LzGD.
Odpowiedz
#4

Racja, ustaliliśmy, że to będzie po prostu Edycja Rozszerzona 2.0.

[Obrazek: zFtRxXG.png][Obrazek: cwPQuLN.png][Obrazek: pbqk32C.png]
Odpowiedz
#5

Dobrze wiedzieć, że są prowadzone większe prace nad modem (wiedziałem już wcześniej o tym ale było to na mniejszą skalę), już dodałem parę sugestii do strony z feedbackiem
Odpowiedz
#6

I to się ceni.

[Obrazek: zFtRxXG.png][Obrazek: cwPQuLN.png][Obrazek: pbqk32C.png]
Odpowiedz
#7

Fajnie że będzie można zobaczyć tego z polskim dubbingiem jeden z lepszych polskich modów choć chętniej wolałbym zobaczyć Czas Zapłaty ale też jest fajnie
Odpowiedz
#8

(07-02-2020, 18:20)Quasch napisał(a):  Racja, ustaliliśmy, że to będzie po prostu Edycja Rozszerzona 2.0.

To dobrze, a co z tzw. "ER Plus"? To jakiś submod niezależnie robiony do obecnej wersji ER? Bo z tego co kojarzę, to jego autor (jakiś Vincent) robi to z hihim12, więc w sumie wiadomo, czego można się spodziewać xD.
Odpowiedz
#9

(07-02-2020, 22:42)Fabiosek napisał(a):  To dobrze, a co z tzw. "ER Plus"? To jakiś submod niezależnie robiony do obecnej wersji ER? Bo z tego co kojarzę, to jego autor (jakiś Vincent) robi to z hihim12, więc w sumie wiadomo, czego można się spodziewać xD.

Pierwsze słyszę.

[Obrazek: zFtRxXG.png][Obrazek: cwPQuLN.png][Obrazek: pbqk32C.png]
Odpowiedz
#10

Yup, to submod podobny np do tego, który zrobił Gravier do MT. Uznałem, że trzymanie jakichś śmiesznych praw do tego moda tylko dla siebie nie jest mi do niczego potrzebne. Vincent napisał kilkadziesiąt questów do starych ER. Ja w wersji 1.4.5 nie chciałem jednak wprowadzić wszystkich, bo już wtedy zacząłem sobie zdawać sprawę, że mamy problemy ze złym motywowaniem zadań (mówiąc krótko: w ER jest sporo zadań ot tak z dupy żeby były; później próbowałem tę sprawę ratować), a żadne z tych które napisał mnie nie porwało. Także Vincent wraz z jakimś skrypterem robią swojego submoda/questpack, który nie jest przeze mnie wspierany w żaden sposób i nie będzie to oficjalnym patchem ani nic. Uznałem, że jak chcą, to niech robią. Nic mi do tego.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 25 gości