24-04-2018, 19:20
![[Obrazek: G9XLoE4.png]](https://i.imgur.com/G9XLoE4.png)
Mod ten wykorzystuje albo dostępne już materiały, które wprawdzie były obecne w plikach z oryginału, ale nie znalazły zastosowania w grze, albo dodaje specjalnie wykreowane historie, które nie odbiegają w wielkim stopniu od stylu znanego nam z podstawki. Wiele postaci, które w oryginale albo miały do powiedzenia tylko jedno zdanie, albo nie miały w ogóle żadnego znaczenia, zostało powiązanych z różnymi zadaniami. Teraz oferują one graczowi dodatkowe misje, które będzie mógł wypełnić poza głównym wątkiem.
Wielu graczy skarżyło się również na bugi w grze. Twórcy oryginału wprawdzie opracowali kilka patchów, jednakże pewne oczywiste i irytujące błędy nigdy nie zostały naprawione. Chodzi tu np. o bugi z brakiem dźwięku podczas wyprowadzania animacji czy też niemożność wykonania określonych zadań. Również i tutaj Świat Skazańców przychodzi z pomocą. Liczne błędy z podstawki zostały poprawione i gra teraz sprawia wrażenie ukończonej produkcji.
Kolejnym elementem, który poprawia ta modyfikacja, jest rola w grze. Już w oryginale znalazło się wielu śmiałków, którzy ochoczo wędrowali sobie po Kolonii bez żadnego celu, aby po prostu móc rozkoszować się atmosferą gry. Problem podstawki polegał jednak na tym, że tak naprawdę nikt nie zwracał uwagi na to, do którego obozu należy nasz bohater ani jaką posadę tam zajmował. W tym modzie postacie różnie reagują na gracza, w zależności od tego, do jakiego obozu zdecydował się dołączyć. Niektórzy ludzie będą go traktować uprzejmie, inni z szacunkiem, jeszcze inni będą do niego wrogo nastawieni i wcale nie będą bali się tego ukrywać. To daje graczowi poczucie, że jest gdzieś pośrodku między byciem popychadłem a byciem szanowanym członkiem danego obozu.
W oryginale jedynie gracz posuwał się cały czas dalej. Całe otoczenie pozostawało praktycznie bez zmian. Postacie tkwiły w trakcie gry zasadniczo w tym samym miejscu i od początku nie poczyniły żadnych większych kroków. Gdy tylko bohater trafia za Barierę, żaden inny NPC ani nie awansuje, ani nawet nie zdobywa nowej broni czy lepszej zbroi. Do tego również się przyłożyliśmy i próbowaliśmy uczynić świat jeszcze bardziej żywym.
Cechy modyfikacji:
* Możliwość zostania Guru
* Możliwość zostania Magnatem (tylko dla najgorliwszych graczy)
* Wiele różnorodnych nowych zadań
* Nowy balans broni i potworów
* Inteligentne zachowanie potworów i ludzi
* Puste obszary zostały włączone do świata gry
* Niewykorzystane miejsca mają teraz nowe zastosowanie w grze
* Poziom trudności podobny do tego z dodatku „Noc Kruka”
* Nowe umiejętności do nauki (dochodzi alchemia, kowalstwo, gotowanie itp.)
* Bujniejsza roślinność
* Bardziej realistyczne codzienne czynności NPC
* Ulepszanie pancerzy
* Losowe nagrody dla wielu questów
* Wiele nowych NPC
* Bardziej zróżnicowane reakcje NPC na bohatera
* Oryginalne zadania zostały zmienione lub rozszerzone
* Naprawiono wiele błędów z podstawki
* Ukryte skarby
* Świat rozwija się wraz z bohaterem
* Kilka easter eggów
* Logika różnych zmian, które nawiązują do Gothic II
* Bardziej „żywy” świat
* Poprawione loadscreeny
* In Extremo
— i wiele więcej —
Screeny:
Odświeżona wersja będzie zawierać m.in. pełny dubbing, odświeżone grafiki, jakieś drobne poprawki, mniej więcej tyle samo osiągnięć co VBE i parę innych rzeczy.
Premiera pod koniec października 2020.